Finlayson har lanserat sin totalt förnyade muminkollektion. Finlayson ville förnya sitt sortiment med konsumentperspektiv i åtanke. Intressanta originalillustrationer och förbättrad kvalitet är några av de viktigaste sakerna med den nya kollektionen.
Mumin och Finlayson är båda förknippade med att vara öppna, toleranta samt överraskande, spännande, gosiga och varma. Finlayson ville förmedla det som Mumin står för utåt med sin nya kollektion, både visuellt och filosofiskt, genom fascinerande vardaglig anarki.
Foto: Finlayson
Moomin Characters konstnärliga ledare, Sophia Jansson, sade på presskonferensen att hon är extremt glad över att Mumin är vid fronten av den finska design världen tillsammans med Finlayson. Moomin Characters uppmuntrar och stöder Finlayson med nya och modiga initiativ.
Sophia Jansson var även nöjd över att den nya kollektionen erbjuder bra kvalitet för både design-älskande personer samt de som älskar muminkaraktärerna i sig.
Finlaysons Kreativa Chef Petri Pesonen, Finlaysons VD Jukka Kurttila och
Moomin Characters Konstnärliga Ledare Sophia Jansson
Women & Life
Foto: Finlayson
De gamla handdukarna och de svartvita örngotten kommer att gå ut ur produktion efter sommaren. De nya färggranna Mumin-handdukar är super fräscha och är av bättre kvalitet än förr. Svartvita påslakan set med Muminmamma och Muminpappa kommer båda att vara tillgängliga för dubbelsängar samt dynvar kommer att säljas skiljt.
Den nya kollektionen kommer att komma till salu i July 2015.